آیا خواص پنیر را می دانید؟

  1. خانه
  2. /
  3. اخبار
  4. /
  5. آیا خواص پنیر را می دانید؟

آیا شما در مورد خواص پنیر چیزی می دانید؟

بررسی‌ها نشان داده‌اند به‌رغم اینکه برخی پنیر‌ها حاوی چربی و سدیم هستند، افرادی که پنیر بیشتر می‌خورند، فشار خون پایین‌تری دارند.کلسیم می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. پنیر به‌ عنوان یک غذای تخمیر شده، می‌تواند به افزایش باکتری‌های سالم روده کمک کند. این مساله روی سطح کلسترول خون نیز تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است کلسیم، پروتئین، منیزیم، زینک و ویتامین‌های A، D و K مواد مغذی موجود در پنیر هستند که به سلامت استخوان‌ها در کودکان و بزرگسالان کمک می‌کنند و از بروز پوکی استخوان پیشگیری می‌نمایند.

بررسی‌ها نشان داده‌اند شخصی که دارای شاخص توده بدنی یا BMI بالاست بیش از دیگران در معرض کاهش سطح کلسیم است. از آنجایی که پنیر منبع خوبی از کلسیم است، بنابراین برای کسانی که رژیم غذایی برای کاهش وزن انتخاب کرده‌اند، پنیر مفید خواهد بود. پنیر می‌تواند سلامت دندان ها را نیز بهبود بخشد.

کلسیم نقش مهمی در شکل گیری دندان‌ها بازی می‌کند. به‌علاوه بررسی‌ها نشان داده‌اند که خوردن پنیر می‌تواند سطح pH در پلاک دندان را افزایش دهد و از دندان‌ها در مقابل پوسیدگی محافظت کند.

پنیر دارای خواص زیاد دیگری نیز هست که ما در اینجا به چند مورد اشاره کردیم. در مقالات دیگر به صورت مفصل تر به این موضوع خواهیم پرداخت.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
سایر مطالب تکین
پنیر رنده شده
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب