روز جهانی پیتزا سال ۲۰۲۳ مبارک

  1. خانه
  2. /
  3. اخبار
  4. /
  5. روز جهانی پیتزا سال ۲۰۲۳ مبارک

روز جهانی پیتزا اولین بار در قرن ۱۰ بعد از میلاد در ناپل ایتالیا جشن گرفته شد. هنگامی که زنی خوش سلیقه برای خانواده اش نانی پوشیده از سس و پنیر طبخ کرد.

روز پیتزا از کجا آمده است؟

کسی نمی داند چرا این روز زا به عنوان روز پیتزا انتخاب کرده اند و چرا این تاریخ را به این نام اختصاص داده اند.  چیزی که همه میدانیم این است که روز جهانی پیتزا روزی برای جشن گرفتن با خوردن پیتزا است. پیتزا غذایی است که مورد علاقه اکثر مردم دنیاست و به نوعی زبان مشترک ملت ها هم می تواند باشد.

اصلا پیتزا چیست؟

پیتزا غذایی است به شکل نان گِرد صافی که در فر پخته می‌شود. و در هر کشوری دستور پخت های متنوع و مختلفی برای آن وجود دارد. معمولاً روی آن را با سس گوجه‌فرنگی و پنیر می‌پوشانند؛ به علاوه دیگر مواد دلخواه را هم روی نان اضافه می‌کنند.

پنیری که در پخت پیتزا  استفاده می‌شود معمولاً پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا است. مواد مختلف زیادی بسته به نوع سلیقه ی افراد روی پیتزا ریخته می شود ولی از  رایج ترین آنها می توان به  ژامبون، قارچ، زیتون، پیاز، فلفل سبز، گوجه فرنگی و … اشاره کرد.

روش های عرضه پیتزا:

این فست فود پرطرفدار به روش های مختلفی در سراسر دنیا به فروش می رسد که معمولا به صورت گرم و تازه یا یخ زده،  تمام تکه یا بخش بخش می توان آن را خریداری کرد. پیتزا  یکی از فست فودهای پر طرفدار در اروپا و آمریکای شمالی به‌شمار می‌رود. البته در سال های اخیر در کشورهای آسیایی نیز پیتزا طرفداران زیادی پیدا کرده است. افزایش تقاضا در بازار، باعث افزایش مراکز فروش و عرضه ی این فست فود در  سایر کشورها نیز شده است.

انواع مختلفی از فرها برای پخت پیتزاهای مختلف به کار می‌روند. همین انواع مختلفی از ظرف‌ها برای تولید پیتزاهای گوناگون مانند کالزونه و استرامبولی به کار می‌روند.

و در آخر شرکت پونک شیر خاوران، تولید کننده انواع پنیر پیتزا، خمیر پیتزا و خمیر پیراشکی، این روز را در کنار تمام فعالان این صنعت به همه ی طرفداران پیتزا تبریک عرض می نماید. ما امیدواریم با ارائه ی محصولاتی با کیفیت، امکان تهیه ی پیتزاهایی خوش مزه تر، سالم تر و در نهایت تجربه ای لذت بخش تر را برای شما عزیزان فراهم کنیم.

 

از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

روز جهانی پیتزا مبارک World Pizza Day
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب