روز جهانی سیب زمینی سرخ شده سال ۲۰۲۴

  1. خانه
  2. /
  3. رویدادها
  4. /
  5. روز جهانی سیب زمینی سرخ شده سال ۲۰۲۴

امروز ۱۳ جولای است. روز جهانی سیب زمینی سرخ شده، قطعا این روز را افراد زیادی جشن می گیرند، چون روز خوشمزه ایست. خیلی ها فکر می کنند زادگاه سیب زمینی سرخ شده، فرانسه است اما واقعا اینطور نیست. این خوش مزه های سرخ شده، بلژیکی هستند. در اواخر قرن هفدهم بود که روستائیان بلژیکی این ایده ی درخشان را پیدا کردند. این مردم خوش ذوق سیب زمینی ها را ورقه ورقه کردند همانطور که ماهی که غذای اصلی رژیم غذایشان را سرخ می کردند و نتیجه بسیار خوش مزه شد.

روز جهانی سیب زمینی سرخ کرده

محل تولد این خوش مزه

در زمان جنگ جهانی اول سربازان آمریکایی که در بلژیک بودند برای اولین بار با سیب زمینی سرخ شده آشنا شدند. از آنجایی سربازان ارتش بلژیک به زبان فرانسوی صحبت می کردند، سربازان آمریکایی نامی فرانسوی را برای این خوش مزه ی معروف انتخاب کردند. حالا معلوم شد که چرا ما ادعا می کنیم که این غذای جذاب و معروف، در اصل بلژیکی است نه فرانسوی؟

انواع این سرخ کردنی معروف در دنیا

امروزه مردم در سراسر دنیا از خوردن سیب زمینی سرخ شده لذت می برند. در آمریکا با چیز برگر، هات داگ سرو می شود و گاهی با پنیر پیتزا یا فلفل قرمز و سس پوشانده می شود. در انگلیس هم با ماهی به عنوان چیپس سرو می شود.در کانادا با پنیر و کشک و سس سرو و مصرف می شود. در کشور های خاورمیانه نیز سیب زمینی را با مرغ سرخ می کنند.

سیب زمینی سرخ شده یک غذای راحت و همه فن حریف است. در کنار بسیاری از غذاها می شود استفاده شود، چه به عنوان مکمل غذا، چه به عنوان تزیین و چه به عنوان یک وعده ی کامل.

بیشتر بخوانید:  روز جهانی سمبوسه 2024

در سراسر دنیا بیش از صد مدل سیب زمینی سرخ شده تهیه و استفاده می شود. شاید شما هم تعدادی از آنها را بشناسید، مثلا انواع چیپس هایی که در بازار وجود دارد یا انواعی از آن که در فست فود ها ارائه می شود.

از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین
روز جهانی سیب زمینی سرخ شده
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب