روز پدر مبارک بر همه ی پدران عزیز مبارک. پدر و مادر در دیدگاه ما مسلمانان، مجرایی برای دریافت رحمت الهی هستند. آنان در راستای رحمت الهی، و ذاتی که در خلقتشان نهاده شده است، از همان ابتدا با مهربانی، پرورش و تربیت فرزندانشان را برعهده می گیرند که این مساله خود اثبات کننده ی معنویت رفتار آن هاست. معنویت جاری در رفتار محبت آمیز پدر و مادر نسبت به فرزندانشان، در همه ی بخش های زندگی نمود پیدا می کند و سبک زندگی خاص و منحصر به فردی را به وجود می آورد.

قدرشناسی نسبت به والدین

به همین دلیل سپاسگذاری، قدرشناسی، اطاعت و  مهربانی نسبت به والدین، جزو وظایف انسانی و الهی هر فرد محسوب می شود. که در دین اسلام  و آموزه های دینی و عرفانی همه ی ادیان و مذاهب بر آن تاکید شده است. تا جایی که در قرآن کریم نخستین دستور بعد از ایمان به خدا و یکتا پرستی، سفارش نسبت به جایگاه و احترام و نیکی به والدین است. بعد از دستورات الهی و دینی ، آموزه های تربیتی زیادی نیز از بزرگان و فرهیختگان هر فرهنگ و ملت، نسبت به والدین به مردم ارائه شده است.

روز پدر

امروز به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)، روز پدر نامگذاری شده است. جایگاه والای پدران، و نقش تاثیر گذار و تعیین کننده ی آنان ، بر آینده و سرنوشت هر فرد انکار ناپذیر است. از این رو، این روز بهانه ای برای قدر شناسی و یادآوری فداکاری ها و زحمات این قهرمانان بی نام و نشان است.

بیشتر بخوانید:  روز جهانی آشپز، علم و هنر در خدمت تجربه طعم‌های لذت‌بخش

پدران علاوه بر زحمات و لطف هایی که به فرزندانشان دارند، به طور معمول، اولین الگوی رفتاری هر فردی محسوب می شوند. بنابراین می توان گفت، پدران شالوده و بنای تربیتی فرزندان هستند. این بنیاد تربیتی به واسطه ی مادران ارتقا پیدا می کند و در خانواده تکمیل می شود. ما نیز این روز بزرگ را به همه ی پدران عزیز، در سراسر دنیا تبریک گفته و برایشان سلامتی، سربلندی و خوشحالی را آرزومندیم.

مطالب مرتبط:
از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

روز پدر
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب