سال نو میلادی ۲۰۲۴ مبارک

  1. خانه
  2. /
  3. رویدادها
  4. /
  5. سال نو میلادی ۲۰۲۴ مبارک

ضمن تبریک سال نو میلادی به شما عزیزان، و همه‌ی مردم دنیا، در این مطلب قصد داریم به مطالب جالبی در مورد سال نو میلادی اشاره کنیم. مثلا شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چرا آغاز سال جدید میلادی را در زمستان جشن می گیرند؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه همراه ما باشید.

سال نو میلادی

روز اول ژانویه، روز اول سال میلادی محسوب می شود. در تمام تقویم ها و گاه شمارها، روز اول سال جدید روزی است که تقویم شرع می شود. به عبارتی روز اول هر تقویم روز اول سال جدید است و بعد از آن سال یک شماره افزایش می یابد. در تمام فرهنگ ها و ملت ها در سراسر دنیا، این روز به مناسبت پایان سال قدیمی و آغاز سال جدید جشن گرفته می شود. امروزه در تمام دنیا سال جدید میلادی در اول ژانویه شروع و جشن گرفته می شود.

سال نو میلادی مبارک

سال نو پارسی

سال جدید پارسی هم که یکی از قدیمی ترین رویداد های تقویمی است، در کشورهایی مانند ایران، افغانستان، تاجیکستان و قسمت های دیگر دنیا از جمله جنوب آسیا جشن گرفته می شود. این روز را نوروز می نماند.

سال نو عربی

در کشورهای عربی، اول ماه محرم به عنوان آغاز سال جدیددر نظرگرفته می شود. در اکثر کشورهای دنیا مثل قاره آمریکا،قاره اروپا ، استرالیا و حتی بخش هایی از آسیا و آفریقا، اول ژانویه به عنوان آغاز سال جدید در نظر گرفته می شود که معمولا با جشن ها و فستیوال های زیادی همراه است. اخیرا این روز را در گردهمایی های شبانه  و مهمانی ها و مجالس، انتقال سال کهنه به نو را جشن می گیرند.

بیشتر بخوانید:  روز جهانی آشپز، علم و هنر در خدمت تجربه طعم‌های لذت‌بخش

چرا سال نو میلادی در زمستان جشن گرفته می شود؟

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چرا آغاز سال جدید میلادی را در زمستان جشن می گیرند؟ جواب این سوال را باید در تقویم روم باستان جست و جو کرد. در آغاز تقویم رومیان بر اسای ماه و متاثر از تقویم یونانیان بود. رومیان معتقد بودند که ماه های ۳۰ روزه خوش یمن و مبارک هستند. و ماه های ۲۹ روزه را بد یمن و بد شگون می دانستند و بر این باور بودند که ماه های ۲۹ روزه باعث بد بختی می شوند.

برخی تاریخ شناسان و مورخان اعتقاد دارند که این تقویم در حدود سال ۷۵۳ پیش از میلاد، دچار تغییراتی شده است. از جمله این تغییرات این بوده که دیگر از تغییرات ماه پیروی نمیکرده و به صورت  ثابت از ده ماه که برخی ۳۰ روزه و برخی دیگر ۳۱ روزه بودند تشکیل شده بود. این تقویم دارای ۳۰۴ روز بوده، و ۶۱ روز دیگر را به علت قرار گرفتن در اوج سرما و نداشتن محصول، نام‌گذاری نکرده نشده بود.

در سال ۷۱۳ قبل از میلاد، پادشاه وقت روم تغییراتی را در آن تقویم به وجود می‌آورد و با کم و زیاد کردن تعداد روزهای برخی از ماه‌ها، دو ماه دیگر را نیز نام‌گذاری می‌کند. ژانویه و فوریه به این ترتیب در تقویم رومیان باستان نه تنها ژانویه اولین ماه سال نبوده که یازدهمین ماه سال بوده است. فوریه ماه آخر بوده با ۲۸ روز (که همچنان از بقیه ماه‌ها کوتاه تر است) و ماه مارس که طلیعه آغاز بهار را با خود داشته، ماه اول سال به شمار می‌آمده است.

بیشتر بخوانید:  روز جهانی آشپز، علم و هنر در خدمت تجربه طعم‌های لذت‌بخش

ما در شرکت پونک شیر خاوران، سال جدید میلادی را به کلیه مسیحیان جهان به ویژه هموطنان مسیحی عزیزمان تبریک و تهنیت می گوییم و امیدواریم سال ۲۰۲۲ میلادی سالی سرشار از برکت و صلح و دوستی برای کلیه مردم جهان  باشد.

مطالب مرتبط:

از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

سال نو میلادی مبارک
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب