موج بیکاری و کمبود مواد اولیه در صنایع لبنی

  1. خانه
  2. /
  3. اخبار
  4. /
  5. موج بیکاری و کمبود مواد اولیه در صنایع لبنی

شرکت های لبنی از مهم ترین کارخانجات کشور هستند. این کارخانجات با تولیدات خود و مواد اولیه سایر شرکت ها، در برخی از شهر ها و استان قطب های اصلی صنعت و اشتغال را تشکیل می دهند. رونق اقتصادی و رفاه عمومی جامعه منوط به ایجاد اشتغال پایدار برای افراد است. کارخانجات لبنی پتانسیل بالایی برای جذب نیروی انسانی و ایجاد اشتغال ( چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم) دارند.

در روز های اخیر از گوشه و کنار اخبار عجیبی به گوش می رسد. اخباری که حاکی از کم کاری برخی از کارخانجات صنعت لبنیات، برای تامین و تغذیه ی  شرکت های لبنی است. در حالی که اشتغال و معیشت افراد زیادی مستقیما به فعالیت مستمر شرکت های لبنی وابسته است برخی از شرکت های تولید کننده ی مواد اولیه ی لبنی، به جای تغذیه زنجیره ی تولید، ترجیح می دهند شیر را به صورت شیر خشک از دسترس فرآیند تولید خارج کنند. از عمده دلایل اینکار، میتوان به توجیه اقتصادی آن اشاره کرد.تولید شیر خشک و صادرات آن به کشورهایی مثل عراق هر روز در حال افزایش است. واین در حالیست که بسیاری از شرکت های لبنی برای تهیه ی مواد اولیه دچار مشکل شده اند. نا گفته پیداست که مشکلات شرکت های لبنی، به سرعت زندگی و معیشت افراد شاغل در این واحد ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش عصر ایران، با ادامه‌ی روند فعلی و صادرات شیر خشک به جای تغذیه شرکت های لبنی، ۱۰ هزار نفر شغل خود را در این صنعت از دست می دهند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
سایر مطالب تکین
موج بیکاری و کمبود مواد اولیه در صنایع لبنی
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب