طرز تهیه پیتزا میگو ایتالیایی

  1. خانه
  2. /
  3. آشپزی
  4. /
  5. طرز تهیه پیتزا میگو ایتالیایی

در این مطلب می‌خواهیم بهطرز تهیه پیتزا میگو ایتالیایی بپردازیم. اگر شما هم طرفدار غذا‌های دریایی و البته پیتزا هستید در ادامه‌ی مطلب همراه ما باشد.

میگو یکی از آبزیان پرطرفدار و پر مصرف است اما برخی از افراد مصرف آن را به صورت معمولی در رژیم غذاییشان دوست ندارند، کودکان نیز معمولا در خوردن میگو، کمی تعلل می‌کنند. تهیه‌ی پیتزا میگو، به شما کمک می‌کند یک ترکیب فوق العاده از غذاهای دریایی و پیتزا را در کنار هم داشته باشد و شاید با این روش بتوانید کودکانتان را برای خوردن میگو ترقیب و تشویق کنید. علاوه بر این یک تنوع در نوع پخت میگو، می‌تواند شما را نیز سر ذوق بیاورد.

مواد لازم برای تهیه پیتزا میگو

میگو (پوست کنده و پاک کرده): نیم کیلو

نان پیتزای تکین: یک عدد

پنیر پیتزای تکین : یک پیمانه

کره پاستوریزه: چهار قاشق چایخوری

سیر خورد شده: شش حبه

آبلیمو: دو قاشق غذاخوری

نمک و اویه و پودر آویشن: به مقدار لازم

فلفل قرمز خرد شده: به میزان دلخواه

طرز تهیه پیتزا میگو

میگو ها را باید تفت دهید، هر طرف میگو ها حدودا یک دقیقه باید تفت بخورد، میتوانید اول کره را در تابه بریزید و میگوها را در کره تفت دهید و یا اگر تمایل به استفاده از کره ندارید آن را با روغن زیتون و یا سایر روغن ها جایگزین کنید. انتخاب کره به دلیل تغییر در طعم و کاهش بوی میگو است. همراه میگو ها و کره سیر و فلفل قرمز ها رو نیز اضافه کنید. وقتی میگو ها تغییر رنگ دادند و صورتی رنگ شدند، تابه را از روی حرارت بر دارید.در این مرحله باید آب لیمو، آویشن و نمک را به مواد اضافه کنید.

فر را با دمای ۲۶۰ درجه سامنتی گراد از قبل گرم کنید.اگر به فر در دسترس ندارید می توانید از ماهیتابه هم برای پخت پیتزا استفاده کنید. داخل سینی فر یا ماهیتابه را چرب کنید.ویا از کاغذ روغنی استفاده کنید.و نان نیمه آماده پیتزا تکین را روی آن بگذارید. در این مرحله می توانید روی خمیر را با سس گوجه فرنگی نیز بپوشانید و بعد پنیر پیتزای تکین را به صورت یکنواخت روی خمیر بپاشید.

مخلط از قبل تهیه شده با میگو و مواد اولیه را روی پنیرها بریزید و به صورت یکدست پخش کنید. و روی این مواد هم بقیه ی پنیر ها را بریزید. پیتزا میگو خود را حدود ۱۰ دقیقه در فر بگذارید و تا ذوب شدن کامل پنیر صبر کنید. اگر تمایل دارید می توانید تا طلایی شدن پنیر، پیتزا را درون فر نگهدارید و بعد آن را خارج کنید.

در نهایت می توانید پیتزا میگوی ایتالیایی خود سرو  کنید. همچنین می توانید از جعفری و برش های لیموی تازه نیز برای تزیین  استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پیتزا میگو
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب