ترفند های پخت پیتزا های رستورانی

  1. خانه
  2. /
  3. آشپزی
  4. /
  5. ترفند های پخت پیتزا های رستورانی

دانستن نکات و ترفند های مهم برای پخت یک پیتزای عالی، شما را یک پیتزا پز حرفه ای تبدیل می کند. برای دانستن ترفند های پخت پیتزا های رستورانی در ادامه ی مطلب همراه ما باشید.

انتخاب پنیر برای پیتزا

اگر شما یک پیتزا پز خاص و معروف، همراه یک تیم، با کت های سفید و آشپزخانه ی بزرگ هستید، و یا یک خانم خانه دار که برای تولد فرزندش در تدارک پخت پیتزاست، و یا هر شخص دیگری، در هر صورت برای پخت یک پیتزای فوق العاده ی آمریکایی و یا ایتالیایی، شما به دانستن نکات و ترفند های پخت پیتزا نیاز دارید.

این نکات طی تجربیات زیادی تهیه و جمع آوری شده است. شاید در نگاه اول بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسند اما، در نتیجه ی نهایی کار شما بسیار موثر خواهند بود. با رعایت این نکات شما به یک پیتزا پز خاص و متخصص تبدیل خواهید شد.

نکته ی اول: ماهیتابه هایتان را کنار بگذارید.

شاید با خود فکر کنید، پیتزا را باید بتوان با هر چیزی پخت، مگر ماهیتابه چه فرقی با فر دارد؟ ولی باید توجه داشته باشید که منظور ما از پخت یک پیتزای خوب و رستورانی، همان پیتزای خوب است و نه یک پیتزای معمولی که در خانه با حداقل امکانات تهیه می شود. پس گام اول این است که برای تهیه ی یک پیتزای عالی، نیاز به ابزار عالی دارید. ماهیتابه ها را کنار بگذارید و فر و سنگ پیتزا را جایگزین آنها کنید.داشتن پیتزایی با نان ترد و رویه ی خوشرنگ ابزار خود را دارد.

نکته ی دوم: خمیر عالی تهیه کنید.

همه ی سرآشپزها و خانم های خانه دار، دستور تهیه ی خمیر پیتزاهای مختلفی را دارند، اما معمولا ساده ترین دستور تهیه ی خمیر، بهترین آن است. بنابراین می توان از خمیر های آماده نیز استفاده کرد. نکته ی مهم در تهیه ی خمیر، دستور تهیه ی آن نیست، بلکه نوع شکل دادن به آن است. فرم دادن به خمیر، نیاز به مهارت و تمرین زیادی دارد تا در نهایت در فر، به بهترین حالت ممکن پخته شود. ابتدا خمیر را سرد کنید. در مورد خمیرهای آماده این مرحله حذف می شود چون شما این خمیر ها را در فریزر نگهداری می کنید.برای پهن کردن خمیر، روی سطح میز کارتان را آرد ذرت (و نه آرد گندم) بپاشید.خمیر را دور دستتان بچرخانید. اجازه دهید خمیر بدون اصطکاک و آزادانه حرکت کند. چرخاندن بهترین راه باز کردن خمیر است. البته به کمی تمرین نیاز دارید.

نکته ی سوم: ترتیب مواد را رعایت کنید.

همیشه خمیر پیتزا را روی سطحی که میخواهید در فر بگذارید قرار دهید و همانجا و روی همان سطح (سنگ پیتزا یا سینی فر)  ادامه ی کار را انجام دهید.دور تا دور خمیر را کمی تا کنید تا به صورت یک دیواره ی کوچک مواد را در داخل خود نگه دارد. ایتدا با پنیر موزارلا، پروولون و یا فتا زیر سازی کنید تا بقیه ی مواد به خمیرتان بچسبند.از پنیر های چدار و مونتری استفاده نکنید. این پنیر ها به دلیل نقطه ی ذوب پایین گزینه ی مناسبی نیستند. از ریختن بیش از اندازه ی مواد بپرهیزید زیرا باعث پخت ناهماهنگ مواد می شود. در ایجاد لایه ای بعدی دقت کنید ضخامت پیتزا نباید بیشتر از یک اینچ (دو و نیم تا سه سانتی متر) باشد.

ترتیب مواد رویه برای دستیابی به پیتزای خوب بسیار مهم است. موادی مثل، گوشت ها، اسفناج ، سیر و ریحان باید در لایه های زیر قرار بگیرند، نه در جایی خیلی زود بسوزند.

بهترین پنیر پیتزا

نکته ی چهارم: دمای فر را تنظیم کنید.

یک پیتزای عالی در فر داغ متولد می شود. پس پیتزایتان را در فری که از قبل داغ شده است قرار دهید. دمای مناسب برای هر فر متفاوت است ولی در حالت کای می توان دما را بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ درجه ی سانتیگراد قرار داد. باید صبر کنید تا فر به دمای تعیین شده برسد سپس پیتزا را در فر قرار دهید. پیتزای شما باید در مدت زمان ۱۰ دقیقه بپزد، اگر نپخت، یا فر به اندازه ی کافی داغ نبوده است یا دما به اندازه ی کافی در نظر گرفته نشده است. پیتزا خیلی سریع پخته می شود پس هر ۳ یا ۴ دقیقه به آن سر بزنید و اگر لازم بود برای طلایی شدن تمام قسمت های خمیر و پنیر آن را بچرخانید.

قیچی پیتزا

نکته ی پنجم: با دقت و حوصله برش بزنید.

با عجله کردن در برش، نتیجه ی نهایی و شاهکار آشپزیتان را خراب نکنید. بعد از خارج کردن پیتزا از فر، اجازه دهید تا بر روی یک توری سیمی کمی خنک شود،  پنیر رویه ببندد و بافت ترد خمیر شکل بگیرد. حالا اگر کاتر پیتزا دارید از وسط پیتزا شروع به برش زدن کنید و در هر بار حرکت فقط ۲ سانتی متر جلو و عقب بچرخید تا وقتی که کل پیتزا برش بخورد. برش پیتزا با قیچی هم تجربه ی جالبی است که سر آشپزان ایتالیایی اولین بار از آن استفاده کردند. ( برای مطالعه ی این مطلب اینجا را کلیک کنید).

نکات آخر و فوت کوزه گری

تفاوت بین یک پیتزای متوسط همیشگی با یک پیتزای حرفه ای رعایت نکات طلایی و آخر است. اضافه کردن مقداری پنیر پارمزان و جعفری خورد شده، پیتزای شما را به سطح حرفه ای ارتقا می دهد.

پنیر قلب تپنده ی یک پیتزاست و وقتی پیتزایتان را در پنیر واقعی غوطه ور می کنید، تفاوت آن را احساس خواهید کرد. امیدواریم با رعایت این نکات و ترفند های پخت پیتزا هایی عالی را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

ترفندهای پخت پیتزاهای رستورانی
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب