تکنیک های طلایی مدیریت مصرف پنیر پیتزا در پیتزا فروشی ها

  1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تکنیک های طلایی مدیریت مصرف پنیر پیتزا در پیتزا فروشی ها

ما در اینجا می خواهیم رازها و تکنیک های طلایی مدیریت مصرف پنیر پیتزا در پیتزا فروشی ها را به شما بگوییم.

اگر شما صاحب یک فست‌فودی یا یک رستوران هستید و پیتزا در منوی شما به مشتریان ارائه می شود، این مطلب برای شماست. اگر پیتزا و پنیر پیتزا در کسب و کار شما نقش تعیین کننده ای دارد، در ادامه همراه ما باشید تا تکنیک های طلایی مدیریت مصرف پنیر در پیتزا فروشی ها را به شما بگوییم.

به پرسنل خود آموزش دهید!

برای مدیریت و بهینه سازی مصرف پنیر پیتزا، استفاده درست و صحیح را به پرسنل خود آموزش دهید.

چرا تقسیم بندی پنیر مهم است؟

نحوه‌ی تقسیم و افزودن پنیر پیتزا به پیتزا، به تنهایی می تواند یک فاکتور تعیین کننده بر میزان رضایت مشتری و هزینه ی تمام شده‌ی غذای رستوران شما باشد. در حقیقت مشتریان مایلند که نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنند میزان متناسبی از پنیر را بر روی غذایشان داشته باشند و از طرفی خیالشان راحت باشد که در هر بار سفارش همان میزان پنیر را دریافت خواهند کرد. نوسان درصد پنیر پیتزا در دفعات مختلف پخت پیتزا، باعث ایجاد حس نارضایتی و بی اعتمادی  در مشتریان شما خواهد شد.

تقسیم بندی و یا بودجه بندی صحیح و منسجم در نهایت باعث جلب رضایت مشتریان و صرفه جویی قابل توجه در هزینه‌ها خواهد شد.

انواع پنیر برای پیتزا
انواع پنیر برای پیتزا، کدام پنیر پیتزا انتخاب بهتری است.

اهمیت پنیر پیتزا

شما می توانید یک پیتزای بدون پنیر پیتزا را بپزید و آن را برای فروش عرضه کنید، اما احتمالاً مشتری برای آن پیدا نخواهید کرد. واقعیت این است که مشتری‌ها پنیر پیتزا را دوست دارند؛ و این یعنی مهم نیست مشتری شما چه نوع پیتزایی را می پسندد مهم این است که در هنگام خرید پیتزا، انتظار دارد میزان مناسبی از پنیر را بر روی پیتزای خود داشته باشد، پس نیازی به گفتن نیست که چقدر پنیر پیتزا برای شما مهم است و بدون پنیر پیتزا، کسب و کار شما بدون مشتری خواهد ماند.

پنیر پیتزا پروسس
انتخاب بهترین پنیر پیتزا پروسس

انواع پنیر پیتزا از نظر اندازه

معمولا مصرف دو نوع پنیر پیتزا در پیتزا فروشی‌ها رایج است:

پنیر پیتزا مکعبی

پنیر پیتزا خرد و یا رنده شده.

بسیاری از فست‌فود داران و آشپزان معتقدند که پنیر خرد و یا رنده شده به دلیل راحتی در تقسیم و پخش کردن، بهتر است، و استفاده از آن را ترجیح می دهند ولی در مجموع باید گفت:  شما باید به سراغ پنیری بروید که بهترین کارایی را برای شما دارد، چه مکعبی باشد چه رنده شده.

بیشتر بخوانید:  رقابت بین پیتزا و فست فودهای دیگر، جنگ طعم‌ها برای تسخیر بازار
رکورد 1000 نوع پنیر پیتزا در یک پیتزا
پوستر رکورد استفاده از ۱۰۰۰ نوع پنیر در یک پیتزا

تقسیم بندی پنیری

ابتدا بیایید در مورد تقسیم بندی پنیر پیتزا صحبت کنیم. فرض کنید در هفته اول ماه، یک مشتری یک پیتزای بزرگ از پیتزا فروشی شما سفارش می دهد و پیتزا‌پز شما مقدار مناسبی پنیر روی آن می ریزد. همین مشتری هفته بعد برمی گردد و پیتزای بزرگ دیگری سفارش می دهد، اما این پیتزا  مقدار کمتری پنیر دارد. خب مشتری چه فکری می کند؟ در واقع، او احتمالاً احساس می کند فریب خورده است و شما کلاه بردار هستید در صورتی که شما فقط کمی در ریختن پنیر بر روی پیتزای او بی دقتی کرده‌اید.

به همین دلیل تقسیم و بودجه بندی پنیر پیتزا به طور مداوم و صحیح بسیار مهم است. مشتری شما باید اطمینان داشته باشد که در هر بار سفارش، همان مقدار پنیر دریافت می کند. اگر پنیر بیشتری می خواهد، می تواند پنیر اضافه را به سفارشش اضافه کند. ولی او حق دارد که در ذهن خودش معیار و مقدار مناسب پنیر پیتزا برای هر پیتزا را ثابت و تعیین شده در نظر بگیرد.

اگر تولید پنیر پیتزا، پخش و پخت آن کسب و کار شماست بخوانید!
اگر تولید پنیر پیتزا، پخش و پخت آن کسب و کار شما محسوب می شود، شماست بخوانید!

تکنیک های طلایی مدیریت مصرف پنیر پیتزا در پیتزا فروشی ها 

تقسیم بندی پنیر پیتزا از آنجایی مهم تر می شود که وارد مبحث هزینه های تمام شده می شویم. پنیر پیتزا برای کسب و کار شما، یک هزینه‌ی عمده محسوب می شود و مدیریت مصرف آن، باعث افزایش بازدهی و سودآوری شما خواهد شد و در عوض، عدم توجه به مصرف بهینه ی آن، کسب و کار شما را به نابودی خواهد کشاند.

در اینجاست که آموزش پرسنل بسیار ضروری به نظر می رسد. شما باید آموزش های مداومی را در مورد اهمیت ثبات در میزان مصرف پنیر پیتزا به همکارانتان ارائه دهید، شما باید روی آموزش هر یک از اعضای خود، تیم سرمایه گذاری کنید تا به ثبات و تعادلی که لازم دارید دست پیدا کنید. این تعادل و ثبات، مشتریان شما را بارها و بارها باز خواهد گرداند.

یک برنامه‌ی مکتوب و سخت گیرانه داشته باشید و به آن متعهد بمانید:

یک جدول تهیه کنید. هر پیتزا فروشی باید جدول سهم پنیر داشته باشد. باید میزان دقیق پنیر پیتزا برای همه سبک‌ها و اندازه‌های پیتزا تعیین شده باشد.

بیشتر بخوانید:  ادویه های پیتزا و نقش طلایی آن ها در تهیه ی یک پیتزای خاص و متفاوت

مثلا میزانی برای درخواست‌های خاص، مانند پنیر سبک، پنیر اضافی و پنیر دوبل تعیین و فهرست شود. این جدول باید در قسمت مناسب و قابل روئیت آشپزخانه نصب شود تا پیتزا پزان شما بتوانند به آن استناد کنند. شما باید به آنها تاکید کند که از میزان مشخص تعیین شده، به دقت پیروی کنند.

تعیین درست اندازه ها

شما برای یک اندازه گیری خوب به ابزار مناسبی نیاز دارید، ابزاری که برای هر بار استفاده، بتواند میزان مصرف را با آن کنترل کنید. ترازو احتمالا دقیق‌ترین ابزار برای انجام این کار است. اما راه حل های دیگری نیز وجود دارند که مکن است کار را برای شما ساده تر کنند. شما می توانید یک پیمانه تعیین کنید. اما چطور؟

تعیین پیمانه

استاندارد دقیقی از میزان پنیر مورد استفاده در انواع پیتزا ها را تعیین و بر روی ترازو وزن کنید. وزن دقیق آن را بر حسب گرم در جایی یادداشت کنید. حالا ظرف یا فنجان مناسبی را انتخاب کنید، و بر روی ترازو قرار دهید. به اندازه ی همان عددی که یادداشت کرده‌اید، به پیمانه، پنیر اضافه کنید و پیمانه را علامت گذاری کنید. از این پیمانه‌ها به تعداد پیتزا پزان خود تهیه و در اختیارشان قرار دهید و از آنها بخواهید در هر بار، تا قسمت علامتگذاری شده، پنیر بر روی هر پیتزا استفاده کنند. شما می توانید برای هر مدل سفارش خاصی که دارید یک پیمانه اختصاص دهید و حتی رنگ های آنها را متفاوت انتخاب کنید تا اشتباهی پیش نیاید.

چرا حدسی و چشمی اندازه گیری نکنیم؟

شما می توانید اندازه ی مورد نیاز را حدس بزنید و یا به قول معروف، چشمی اندازه گیری کنید، اما مشکل اینجاست که این اندازه گیری شما به هیچ وجه رایگان نیست و هر گونه عبور از میزان تعیین شده، برای شما هزینه خواهد داشت. اگر کمتر از میزان تعیین شده پنیر بریزید مشتری نا امید و ناراضی خواهد شد و حتی ممکن است مشتری خود را برای همیشه از دست بدهید و اگر بیشتر میزان تعیین شده پنیر بریزید، علاوه بر اینکه انتظار مشتری خود را به طرز نادرستی افزایش می دهید، هزینه های تمام شده ی پیتزا را نیز برای خودتان افزایش خواهید داد. در هر صورت این کار به ضرر شما تمام خواهد شد.پس بهتر است اجازه دهید ترازو‌ها و پیمانه‌ها این ضرر را متحمل شوند تا شما و کسب و کارتان.

بیشتر بخوانید:  رابطه بین موسیقی و پیتزا

از کجا بفهمیم سهم پنیر برای هر پیتزا چقدر است؟

برای تعیین میزان پنیر مورد نیاز برای هر پیتزا، ابتدا خمیر پیتزا را با سس پوشش دهید و بعد آن را بر روی ترازو قرار دهید، ترازو را صفر کنید و میزان صحیحی از پنیر را بر روی خمیر بریزید. توجه داشته باشید که پنیر باید سطح خمیر را کاملا پوشش دهد و به صورت یکنواخت در سطح آن پخش شود. حالا وزن پنیر را یا داشت کنید و برای لایه رویی پنیر پیتزا نیز همین کار را تکرار کنید تا مقدار دقیق را بیابید. حالا بر اساس آن بودجه بندی کنید و در صورت تمایل پیمانه تهیه کنید.

و در آخر:

گرفتن موجودی دقیق و رعایت اصول انبارداری یکی دیگر از تکنیک های کنترل هزینه است که هر صاحب پیتزا فروشی باید از آن استفاده کند. در واقع، مدیریت موجودی و هزینه ای پنیر پیتزا بسیار مهم است. قبلاً اشاره کردیم که مشتریان شما عاشق پنیر هستند. متأسفانه، اعضای تیم شما هم همینطور! اگر به طور مرتب موجودی پنیر خود را چک نکنید ممکن است پنیر شما از در پشتی خارج شود و فقط هزینه های آن برایتان باقی بماند. کنترل موجودی برای محاسبه‌ی حاشیه‌ی سود و تامین آینده و بازنشستگی شما ضروری است پس از آن غافل نشوید.

تولید پنیر پیتزا گیاهی
آیا تا به حال اصطلاح لبنیات گیاهی را شنیده اید؟ مثلا تولید پنیر پیتزا گیاهی

استفاده از میزان ثابت برای استفاده از پنیر روی پیتزاهایتان باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود و از طرفی مشتریانتان را راضی نگه می دارد. اگر قبلاً این موضوع را در جلسات کارمندان و جلسات آموزشی مطرح نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم به زودی با پیتزا‌پزان خود گفت و گو کنید و در مورد اهمیت این موضوع با آنها صحبت کنید.

تیم خود را آموزش دهید، از انتظارات مشتریان خود فراتر بروید و جادوی موفقیت خمیر و پنیر را تماشا کنید!

از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تکنیک های طلایی مدیریت مصرف پنیر پیتزا در پیتزا فروشی ها
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب