پیتزا دومینو بزرگترین پیتزا فروشی جهان

  1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. پیتزا دومینو بزرگترین پیتزا فروشی جهان

صنعت غذا در دنیا دارای گردش مالی بسیار بالایی است. اما شاید ندانید که بزرگترین پیتزا فروشی جهان در کدام کشور واقع شده است و یا نام این فست فود چیست؟ آیا شما  پیتزا دومینو را می شناسید؟

بزرگترین پیتزا فروشی جهان

دومینوز پیتزا (Domino’s Pizza) یا پیتزا دومینو، یک فست فود و غذاخوری بزرگ آمریکایی است که غذاهایی مانند پیتزا، پاستا، دسر و ساندویچ رپ ( نوعی ساندویچ که از پیچیدن نان گرد دور بعضی مواد تهیه می شود)  را به مشتریان خود عرضه می کند. این غذاخوری بزرگ، یا ابر فست فود، در ۹ دسامبر سال ۱۹۶۰ توسط تام موناگهان در Ann Arbor، میشیگان ( آمریکا) تاسیس شد.

تام موناگهان کیست؟

تام موناگهان (Tom Monaghan) که یک کار آفرین آمریکایی- ایرلندی است توانست یکی از بزرگترین و موفق ترین پیتزا فروشی های کل تاریخ را راه اندازی کند.

دومینو پیتزا

دومینو پیتزا نه تنها در آمریکا، بلکه در سایر کشورها نیز دارای شعبه های زیادی است و در واقع یک فروشگاه زنجیره ای پیتزا با  ۱۳۸۱۱ شعبه در همه ی دنیا محسوب می شود. تعداد شعبات این پیتزا فروشی ممکن است از سایر رقبای بزرگ این پیتزا فروشی (مثل پیتزا هات) کمتر باشد اما برتری در رقم های گردش مالی و فروش، آن را به بزرگترین پیتزا فروشی دنیا تبدیل کرده است.

دفتر مرکزی دومینو پیتزا در شهر ان آربر ( Ann Arbor)، میشیگان، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. همانطور که گفتیم این غذاخوری دارای گردش مالی بسیار بالایی است. درآمد سالانه ی دومینو پیتزا به صورت سالانه بیشتر از ۶ میلیارد دلار است که این رقم این شرکت را به بزرگترین فروشنده ی پیتزای جهان تبدیل کرده است. هم اکنون  سهام دومینو پیتزا در بازار بورس نیویورک و بورس لندن معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید:  فلفل تند ادویه‌ی جذاب و آتشین محبوب سرآشپز‌ها

پیشنهاد

ما هر روز مطالب و دانستنی های جالبی در مورد، پنیر پیتزا، پیتزا، خمیر پیتزا، خمیر پیراشکی، صنعت لبنیات، صنعت غذا، سلامتی و… در سایت و سایر صفحات مجازیمان به اشتراک میگذاریم. اگر به این مطالب علاقه مندید و یا در این صنعت ها فعالیت می کنید، پیشنهاد می کنیم در اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، فیسبوک و یا سایت تکین فود همراه ما باشید.

از همراهی شما بسیار سپاسگذاریم.

از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پیتزا دومینو بزرگترین پیتزا فروشی جهان
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب