آیا شما هم نام گواهینامه iso 22000 را شنیده‌اید؟ این گواهینامه توسط تولید کنندگان به عنوان یک سند اعتبار محصولات ارائه می‌گردد. گواهینامه iso 22000 چیست؟ چه الزاماتی دارد وچقدر قابل اعتماد است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

استاندارد ISO 22000 چیست؟

 استاندارد بین المللی ISO 22000 تعیین کننده‌ی الزامات سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی است. این استاندارد یک سازمان و سیستم را  برای اثبات توانایی کنترل خطرات ایمنی مواد غذایی ، در زنجیره مواد غذایی تایید می کند.

زنجیره مواد غذایی چیست؟

زنجیره مواد غذایی شامل تمام سازمان ها، شرکت ها و حتی کارگاه هایی است که به هر شکلی در موضوع مواد غذایی فعال هستند. فعالیت هایی مثل تولیدکردن مواد غذایی، کارهای مربوط به کشاورزی، حمل و نقل و ترابری هر گونه مواد غذایی، همه ی انواع بسته بندی مرتبط با مواد غذایی و صنعت غذا، رستوران ها، فست فودها، کافی شاپ ها  و هر شرکت یا سازمان دیگری که در زمینه مواد غذایی فعال هستند.

الزامات استاندارد iso 22000 چیست؟

الزامات استاندارد iso 22000 برای تضمین ایمنی مواد غذایی در زمان مصرف انسان ضروری می باشد. قوانین و دستورالعمل های استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰ مقرراتی  را برای سازمان ها ایجاد می کند. این الزامات تضمین می نماید که محصولات غذایی ارائه شده عاری از هر نوع آلودگی است. انواع  آلودگی هایی که در این استاندارد به آن اشاره شده است  به  سه نوع فیزیکی، میکروبی و شیمیایی تقسیم می شوند.
دریافت گواهینامه ایزو  ۲۲۰۰۰، برای همه ی فعالان صنعت غذا و مواد غذایی، از تولید کننده ی مواد اولیه گرفته تا ارائه دهنده ی محصول نهایی، مهر تاییدی بر تضمین ایمنی مواد غذایی تولید شده است. حتی می تواند تضمین کننده ی فعالیت های  انجام گرفته شده در این حوزه نیز باشد.

رعایت استاندارد iso 22000 در پونک شیر خاوران

شرکت پونک شیر خاوران، در راستای تامین زنجیره ی غذایی سالم و کسب رضایت شما عزیزان، مفتخر به دریافت گواهینامه‌ی استاندارد iso 22000 شده است.
ما همواره در تلاشیم با رعایت الزامات بهداشتی و قانونی، محصولاتی با کیفیت، ایمن و سالم را به شما عرضه کنیم. و امیدواریم با این رویکرد گامی موثر در جلب رضایت مشتریان و ارتقاء سطح کیفی محصولات غذایی برداریم.
مطالب مرتبط:
به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟