چگونه بهترین پنیر پیتزا را بشناسیم؟ به سادگی یک متخصص پنیر پیتزا شوید

  1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. چگونه بهترین پنیر پیتزا را بشناسیم؟ به سادگی یک متخصص پنیر پیتزا شوید

شناخت معیارهای و ویژگی های بهترین پنیر پیتزا، شما را به یک متخصص پنیر پیتزا تبدیل میکند. همه ی ما میدانیم یکی از اساسی ترین مواد تهیه پیتزا، پنیر پیتزاست. انتخاب بهترین پنیر پیتزا ، تاثیر چشمگیری بر طعم، بافت و نتیجه ی نهایی پیتزای شما خواهد داشت.

در اینجا به ویژگی های یک پنیر خوب می پردازیم تا شما در انتهای این مطلب بتوانید یک پنیر پیتزای خوب را بشناسید و حتی به یک متخصص پنیر پیتزا تبدیل شوید.

پنیر پیتزا پروسس

پنیر پیتزای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از اینکه بخواهید یک پنیر پیتزای خوب را انتخاب کنید باید بدانید اساسا یک پنیر خوب چه ویژگی هایی دارد. و چه مواردی پنیر را در رده ی خوب و عالی قرار می دهد.

  1. قابلیت طلایی شدن:

یک پنیر خوب باید بتواند با حرارت فر، از طریق واکنش Maillard بدون سوختن، رنگ طلایی و در نهایت قهوه ای به خود بگیرد.

  1. قابلیت ذوب شدن:

پنیر پیتزای خوب باید بتواند بدون ایجاد توده یا کم قطر شدن بیش از اندازه، در سطح، به صورت یکنواخت ذوب شود.

  1. قابلیت کشش

قابلیتی که در هر پنیر پیتزایی مورد توجه همه حتی مردم عادی است کش آمدن آن است. یک پنیر خوب باید در هنگام جدا کردن تکه های پیتزا، یا بر داشتن قاشق در سایر غذاهای پنیری، به خوبی کش بیاید. به طوری که رشته های پنیر در فاصله ی معقولی قابل مشاهده باشد.

  1. میزان درصد چربی:

معمولا میزان چربی موجود در پنیر را بر حسب میزان آن در ماده ی خشک پنیر در نظر می گیرند. درصد این چربی معمولا رابطه ی مستقیمی با چربی شیر استفاده شده در تهیه ی پنیر اولیه دارد. در برخی موارد چربی در مراحل بعدی فرآوری به صورت کره دامی یا حتی مارگارین هم به پنیر اضافه می شود. در حالت کلی چربی بیشتر، پنیر را غلیظ تر می کند و تاثیر مثبتی بر قابلیت ذوب و کش آمدن پنیر می گذارد.

  1. درصد رطوبت پنیر:

میزان رطوبت موجود در پنیر به قابلیت طلایی و قهوه ای شدن پنیر کمک می کند. هر چند مدت زمان نگهداری پنیر پیتزا با درصد رطوبت بالا، نسبت به پنیر های خشک تر کمتر است، اما تاثیر این رطوبت بر کیفیت پنیر را نمی توان نادیده گرفت. شاید شما هم شنیده باشید که برخی از آشپزان و پیتزا پزان حرفه ای می گویند:  برای داشتن پنیر بهتر قبل از پخت مقدار کمی آب روی آن اسپری کنید؟ در واقع شما با این کار رطوبت کلی پنیر را افزایش می دهید و در نهایت به قابلیت قهوه ای شدن پنیر بدون سوخت، در دمای فر دست خواهید یافت.

بیشتر بخوانید:  استابلایزر چیست؟ کاربرد استابلایزرها در صنایع غذایی و پنیر

پنیر پیتزا و خمیر پیتزا تکین

جمع بندی

حالا با خواندن مطالب بالا شما یک متخصص پنیر پیتزا شده اید و می توانید به یک جمع بندی در مورد  ویژگی های بهترین پنیر پیتزا برسید. بهترین پنیر پیتزا، باید در مجاورت حرارت بدون اینکه بسوزد، قهوه ای و طلایی شود. همچنین نقطه ی ذوب پایینی داشته باشد تا بتواند به صورت یکنواخت و بدون لوکه شدن، در زمان پخت، ذوب شود. یک پنیر پیتزای خوب باید قابلیت کشش پذیری متعادل و ملایمی داشته باشد تا در هنگام جدا شدن رشته هایی ایجاد کند ولی خوردن آن در هنگام جویدن هم سخت نباشد. پنیر پیتزا معمولا با در صد رطوبت بین ۵۰ تا ۵۲ درصد و محتوای چربی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد، نقطه ی ذوب خوب و کشش مطلوب را ایجاد می کند.

مطالب مرتبط:
از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پنیر پیتزا پروسس
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب