انواع پنیر ورقه‌ ای

  1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. انواع پنیر ورقه‌ ای

انواع پنیر ورقه ای های مختلف در بازار را بشناسید

انواع پنیر پیتزای کشدار

پنیرها بر اساس مورد استفاده‌های مختلف به چندین نوع دسته بندی می‌شوند‌. پنیر ورقه ای نمونه ای از پنیرهایی است که به شکل ورقه های کاغذ برش میخورد. معمولا پنیرهای ورقه شده در تهیه انواع ساندویچ‌های سرد و گرم به کار می‌رود‌. البته این نوع از پنیرها را به راحتی می توان در انواع غذاهای دیگر نیز استفاده کرد.

انواع پنیرهای ورقه ای

هر نوع از پنیرها،مزه و خصوصیات مختلفی دارند. این خصوصیات رابطه مستقیمی با نوع حیوان تامین کننده ی شیر، تغذیه حیوان و آنزیم های به کار رفته در تولید پنیر دارد از این رو شما می‌توانید بر اساس نوع شیر حیوان‌های مختلف، نوع آنزیم‌های به کار رفته در پنیر، رژیم غذایی حیوان، میران رطوبت، چربی و نمک آن نیز مزه‌های متفاوتی را تجربه کنید.‌ البته در این میان هر یک از پنیرهای موجود در بازارهای فروش با اشکال مختلفی عرضه می‌شوند که یکی از آن‌ها پنیر ورقه‌ای است. پس در ادامه شما را با تعدادی از انواع پنیرهای ورقه ای آشنا می‌کنیم.

پنیرهای ورقه ای گودا

این پنیر هلندی است که دارای ۴۸ درصد چربی در ماده خشک است. به همین دلیل کالری پنیر ورقه ای گودا نسبتاً بالاست.

این نوع پنیرها را از شیر تازه و پاستوریزه تهیه می کنند.این پنیرها طعم و مزه‌ی ملایم و رنگ زردی دارند.

کاربرد این پنیرها به دو صورت گرم و سرد در انواع ساندویچ ها و فست فودهاست.

پنیرهای ورقه ای چدار

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دلیل خوش مزه و خاص شدن بیشتر ساندویچ ها، سوفله ها و خوراک ها، استفاده از انواع پنیرهای ورقه ایست.

بیشتر بخوانید:  پنیر پیتزا در غذاهای دیگر، کاربردهای جذاب در انواع غذاها

یکی از انواع پنیر ورقه ای های خوش طعم، پنیر چدار از کشور انگلیس است. این پنیر در اثر روی هم گذاشتن تکه‌هایی از پنیر درست می‌شود و دارای ۴۸ درصد چربی در ماده خشک است.

بعضی از پنیرهای چدار به علت استفاده از رنگ پرتقالی دارای رنگ ملایم نارنجی هستند که اغلب قیمت بالاتری دارند. پنیرهای چدار معمولا به صورت خام در انواع ساندویچ ها سرو می‌شوند. ولی شما می توانید پنیرهای ورقه ای چدار را در سوپ، سالاد و بسیاری ترکیبات غذایی دیگر نیز استفاده کنید. البته ترکیب پنیر چدار با کراکرهای سبوس دار، سالامی، انواع پاستا و غیره طعم فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

پنیر پروسس ورقه ای

پنیر پروسس یکی از خوشمزه‌ترین پنیرهایی است که برای تهیه پیتزا به کار می‌رود.

این پنیر پاستوریزه می‌شود، بنابراین خواص بسیار زیادی دارد. پروتئین های این پنیر قابلیت جذب بالایی دارند و بسیار هم بهداشتی هستند.

پنیرهای ورقه ای پروسس بسته به نوع ماده افزونی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. از این پنیرها برای تهیه انواع ساندویچ‌های سرد و گرم، لازانیا، املت، پاستا و غیره استفاده می شود.

پنیرهای پیتزا ورقه ای

پنیر موزارلا یا همان پنیر پیتزا یک نوع پنیر ایتالیایی است که بافت کش دار و نرمی دارد. معمولاً حالت رشته‌ای آن برای تهیه انواع پیتزاها و فست فودهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. برخی افراد تمایل دارند پنیر موزارلا را به صورت پنیر ورقه‌ای در انواع ساندویچ‌های گرم و سرد استفاده کنند.

به همین دلیل بر روی بیشتر بسته‌بندی‌های پیتزا، عکس پنیر ورقه ای موزارلا طراحی می شود. پنیر ورقه ای سفید رنگ و شاید هم کرم رنگ است. ولی در زمان طبخ می‌توان تا حد طلایی شدن آن را حرارت داد و یک طعم لذیذ را در غذاها ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:  رنده پنیر و کاربردهای رنده در آشپزخانه، انتخاب بهترین رنده

جالب است بدانید که پنیر ورقه‌ای برای انوع پیتزا و  لازانیا هم استفاده می‌شود. حتی میتوان برای عصرانه  ورقه های پنیر موزارلا را به همراه گوجه فرنگی و سبزیجات معطر میل کنید.

پنیر ورقه‎‌ای بوترکیزه

یکی از پنیرهای چرب آلمانی که بیشتر به صورت ورقه ای مصرف می‌شود، پنیر بوترکیزه است. این نوع پنیر اغلب طعم کره‌ای دارد و بیشتر برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بوترکیزه علاوه بر طعم عالی دارای چربی زیادی است، به همین دلیل سریعاً در اثر گرمای ملایم ذوب می‌شود. بنابراین برای طبخ غذاهای گوشتی می‌تواند طعم دلپذیری را ایجاد کند. پنیر بوترکیزه در کنار سبزیجات معطر می‌تواند ترکیب بی‌نظیری را تشکیل دهد.

شرکت پونک شیر خاوران با تولید انواع پنیر پیتزا و خمیر پیتزا و خمیر پیراشکی برای پخت فست فودها و انواع غذاها در کنار شماست. تا با ارائه ی محصولاتی با کیفیت، تجربه ی یک آشپزی حرفه ای و طعم های منحصرر بفرد را به شما ارائه کند.

از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

انواع پنیر ورقه‌ ای
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب