عید مبعث روزی  منحصر به مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه ی مردم دنیاست.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

عید مبعث مبارک

عید مبعث

پیامبر اعظم، حضرت محمد مصطفی (ص)، در بیست و هفتمین روز ماه رجب، ۱۳ سال قبل از هجرت، در غاری به نام حرا، به پیامبری مبعوث شد. در حقیقت در این روز، خداوند محمد (ص) را برای هدایت جامعه ی بشری، به پیامبری و رهبری برگزید.

شاید برای ما مسلمانان این داستان بار ها و بارها با تفاوت هایی در لحن و کلمات، روایت شده باشد. داستان روزی که حضرت محمد(ص) مثل همیشه برای عبادت و خود سازی به غار حرا رفته بود که صدایی مبارک، با صلابتی جذاب و تاثیر گذار می شنود. صدایی که از او می خواهد که بخواند به نام پروردگارش… پس از سه بار پیامبر نیز تکرار می کند، بخوان به نام پرودگارت که آفرید…انسان را از خونی بسته شده آفرید. بخوان که پروردگار تو کریم ترین کریمان است…

دلایل و لزوم بعثت

انسان ها در طول تاریخ، تکامل یافته اند و رشد کرده اند. اما این فرآیند یا به کندی پیش می رفته یا دارای نواقص بسیار زیادی بوده است. استفاده از راه آزمون و خطا، آن هم برای انسانی که به شدت از هوای نفس خود پیروی می کند و معمولا در زندگی اش، منافع خود را در اولویت قرار می دهد، راه حل مناسبی نیست. به همین دلیل خداوند برای هدایت انسان ها به راه تعالی و تکامل واقعی، رسولانی را از میان خودشان برگزید. که انتقال دهنده ی مفاهیم اصیل انسانی و هدایت باشند.

بیشتر بخوانید:  روز جهانی سمبوسه 2024

پیامبران و همراهشان، همواره در تلاش برای ارشاد و انذار مردم، و هدایت ایشان به مسیر درست بوده اند. یکی دیگر از دلایل بعثت، تقویت تفکر و اندیشه بود. در زمانی که مردم در خرافه پرستی و جهالت  غرق شده بودند، دعوت به تفکر و درست اندیشیدن ضروری به نظر می رسید.

مبعث پیامبر

مبعث پیامبر، یک انقلاب بود. انقلابی بزرگ و سرنوشت ساز، که فرآیند تکامل انسان را متحول کرد. قطعا باید چنین روزی را عید نامید.  و آن را بزرگداشت. روزی که یادآور آغاز یک رویکرد جدید و ارتقای اندیشه و علم بشریت است. ما در پونک شیر خاوران، عید مبعث را به همه ی پیروان شریعت های الهی، علی الخصوص مسلمانان، تبریک و تهنیت می گوییم.

مطالب مرتبط:

از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

عید مبعث مبارک
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب