چرا ایتالیایی ها پیتزا را با قیچی می‌برند؟

  1. خانه
  2. /
  3. آشپزی
  4. /
  5. چرا ایتالیایی ها پیتزا را با قیچی می‌برند؟

آیا شما می‌دانید که چرا ایتالیایی ها برای برش پیتزا از قیچی استفاده می کنند؟ شما هم اینکار را می‌کنید؟ به نظر شما کاتر‌های رولی برش پیتزا بهترند یا قیچی؟ شما کدام را ترجیح می‌دهید؟

قیچی پیتزا

ایتالیا مهد پیتزا در دنیا

ایتالیا مهد پیتزای دنیا محسوب می شود. و همه ی مردم دنیا این کشور را با پنیر ها و پیتزاهایش می شناسند. شاید همین امر باعث شده است که آشپز های ایتالیایی با ابتکارات تازه و در برخی موارد عجیب شان، روش های جدیدی را ابداع و به دنیا عرضه کنند. یکی از تفاوت هایی که آشپزان ایتالیایی در فرآیند تکامل پیتزا ایجاد کرده اند استفاده از قیچی در برش پیتزاست.

در سراسر دنیا، و در کشور های مختلف معمولا از کاتر و یا چاقو برای برش پیتزا استفاده می کنند. کاترها معمولا انواع مختفی دارند از انواع رولی گرفته تا انواع دندانه دار. انواع چاقو ها هم که در دسترس همه است و به صورت عادی در برش پیتزا استفاده می شود. اما استفاده از قیچی در برش پیتزا کمی غیر معمول و عجیب است.اما شاید ندانید که استفاده از قیچی در کنار عجیب بودنش به طرز جالبی مفید و موثر است.

اولین بار:

در سال ۲۰۰۵ میلادی، یک رستوران ایتالیایی نورستا در پورتلند آمریکا، افتتاح شد. صاحب این رستوران در تلاش برای ایجاد تغییر در برش قطعات پیتزا بود. روشی که با روش های معمول و همیشگی متفاوت باشد. او برای ایجاد این تنوع تصمیم گرفت برش پیتزاها را برعهده ی مشتری بگذارد، تا مشتری خودش برش مورد نظر خود را بر روی پیتزایش ایجاد کند و شاید در بین این برش های سلیقه ای و متفاوت، برش خاصی را که صاحب رستوران می خواست پیدا می شد.اما نتیجه چندان رضایت بخش نبود چون این روش در نهایت فقط باعث افزایش سرقت چاقوها شد.

شروع استفاده از قیچی:

یک روز یکی از کارگران رستوران، خسته و شاکی از روش ارائه ی پیتزا، و سرقت چاقوها، شروع به بریدن پیتزا با قیچی اداری کرد. شاید اینکار او در اعتراض به اینکه چرا خودشان پیتزا را برای مشتری برش نمی زنند بود، اما این خلاقیت تصادفی در این رستوران به سنت تبدیل شد و به سرعت رواج پیدا کرد. به طوری که در حال حاضر تولید کنندگان صنعت لوازم خانگی، دست به کار تولید قیچی های مخصوص برش پیتزا شده اند.

بعد از این اتفاق صاحب رستوران استفاده از قیچی را در اولویت کارش قرار داد. او می گوید برش پیتزا با قیچی نسبت به استفاده از چاقو بسیار منطقی تر است. چون مواد روی پیتزا و پنیر با هم ترکیب شده اند و بعد از پخت حالتی لزج به خود می گیرند بنابراین استفاده از قیچی علاوه بر اینکه جای مواد را روی پیتزا تعییر نمی دهد و شکل پیتزا را دفرمه نمی کند، باعث جلوگیری از جدایی پنیر و خمیر نیز می شود. در نهایت مواد پیتزا در هنگام برش با قیچی جابه جا نمی شوند و این برای ارائه ی پیتزا به مشتری مطلوب تر  و بهتر است.

مطالب مرتبط:

از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

قیچی پیتزا
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب