روز درختکاری ۱۴۰۳ گرامی باد

  1. خانه
  2. /
  3. رویدادها
  4. /
  5. روز درختکاری ۱۴۰۳ گرامی باد

در تقویم رسمی کشور ایران، روز ۱۵ اسفند به نام روز درختکاری نامیده شده است. در تقویم سال ۱۴۰۲ شمسی، از روز ۱۵ اسفند تا روز ۲۲ اسفند، هفته ی منابع طبیعی نامیده شده است. معمولا مسئولین و افراد عادی جامعه (علی الخصوص طبیعت دوستان و حامیان محیط زیست)  این روز و هفته را با کاشتن نهال گرامی می دارند. تا ضمن ایفای نقش شهروندی وانسانی خود، تاثیری هر چند کوچک در ارتقای سطح سلامت کلی جامعه و افزایش و توسعه ی فرهنگ درختکاری داشته باشند.

روز-درختکاری

لزوم درختکاری

امروزه درختان در دنیای صنعتی ما منشا بسیاری از ساختارهای اطرافمان، مانند وسایل چوبی، کاغذ و لوازم التحریر، میز و صندلی و … هستند. و علاوه بر نقش پر رنگی که در زندگی روزمره ی ما دارند، به عنوان ریه های زمین نقش بسیار تعیین کننده ای در سلامت ما و محیط زیست مان دارند. باید اعتراف کنیم که این نقش آنقدر کلیدی و حیاطی است که اگر هر درخت را معادل یک زندگی بدانیم، شاید جایگاه واقعی آن را درک و منتقل کرده باشیم.

امروزه آلودگی های صنعتی ناشی از فعالیت کارخانه ها، خودروها، سوخت های فسیلی و … سطح آلاینده ها و گازهای سمی را آنقدر افزایش داده اند که نه تنها سلامت افراد در این زمان تحت تاثیر قرار گرفته، بلکه آینده و چشم اندازه تاریک و مخربی ، برای نسل های بعد نیز رقم خورده است.

در شرایطی که آلودگی های هوا و محیط زیست، سلامت تمام نسل بشر و سایر موجودات را تهدید می کند، کاشت و توسعه ی درخت و درختکاری، راه حلی مناسب و موثر است. ناگفته پیداست که ایجاد فضاهای سبز و درختکاری، علاوه بر ایجاد محیطی سالم که در ارتقای سلامت جسمی افراد موثر است باعث بهبود شرایط روحی و روانی افراد جامعه نیز خواهد شد. علاوه بر تاثیر مستقیم و مثبت درختکاری و فضای سبز بر زندگی انسان ها و بهبود شرایط زندگیشان، این امر بر بهبود کیفیت زندگی سایر موجودات نیز موثر خواهد بود. درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت آفرینش است، که نماد آبادی و آبادانی، زیبایی، زندگی، سلامتی و حیات است.

بیشتر بخوانید:  روز جهانی آشپز، علم و هنر در خدمت تجربه طعم‌های لذت‌بخش

ما نیز در پونک شیر خاوران با گرامی داشت روز درختکاری و هفته ی منابع طبیعی، ضمن تبریک به تمامی طبیعت دوستان و حامیان محیط زیست، در تلاشیم تا گامی هر چند کوچک در بهبود فضای سبز اطرافمان برداریم.

مطالب مرتبط:

از توجه شما سپاسگزاریم.
سایر مطالب تکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

روز-درختکاری
خمیر پیراشکی فلفلی تکین
خمیر پیراشکی زعفرانی تکین
خمیر پیراشکی ساده تکین
پنیر پیتزا رنده 2 کیلویی (ظرف) تکین
پنیر پیتزا ورقه 400 گرمی تکین
پنیر پیتزا پروسس ورقه ای 180 گرمی تکین
خمیر پیتزا مینی تکین
پنیر پیتزا یک کیلویی سوپر مارکتی رویال
پنیر پیتزا 180 گرمی تکین
پنیر پیتزا دو کیلویی تکین
تاپینگ پیتزا دانمارکی تکین
تاپینگ پیتزا ویژه تکین
تاپینگ پیتزا اسنکی تکین
خمیر پیتزا زعفرانی تکین
خمیر پیتزا ساده تکین
پنیر پیتزا ویژه ظرفی تکین
خمیر پیراشکی فلفلی تکین

جدید‌ترین مطالب